K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 24.10.2019 K-ryhmän vähittäismyynti Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla oli tammi-syyskuussa 2019 yhteensä 345 miljoonaa euroa (alv 0 %). Myynti päivittäistavarakaupassa oli 243,4 miljoonaa euroa ja rakentamisen ja talotekniikan kaupassa 101,6 miljoonaa euroa.

Pohjanmaa

Pohjanmaalla päivittäistavarakaupan myynti oli 125,2 miljoonaa euroa ja se kehittyi 1,7 %. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi 47,1 miljoonalla.

”Vaasan Liisanlehdon K-Citymarket-hanke on tällä hetkellä suunnittelupöydällä. Olemme olleet jo pitkään mukana Wasa Stationin hankkeessa ja seuraamme sitä mielenkiinnolla”, aluejohtaja Jari Alanen kertoo.

Etelä-Pohjanmaa

Maakunnan päivittäistavarakaupan myynti oli 118,2 miljoonaa ja se oli viime vuoden tasolla. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan myynti oli 54,5 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 3,3 %.

”Odotuksemme Seinäjoen Ideaparkin K-Citymarketin osalta ovat korkealla. Seinäjoen Kasperin K-Supermarket-hanke etenee suunnitelmien mukaan. Törnävälle suunniteltua uutta K-Supermarket-hanketta työstetään eteenpäin”, sanoo Jari Alanen.

K-Lataus-verkosto laajenee

K-ryhmällä on latausasemia jo yli 65 kaupan yhteydessä eri puolilla Suomea. Valtakunnallisen latausverkoston rakentaminen jatkuu edelleen, ja tavoitteena on, että vuoden loppuun mennessä K-Lataus-verkostossa on jo lähes 400 latauspistettä yli 70 K-kaupan yhteydessä. www.k-lataus.fi

Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan alueella toistaiseksi ainoa latauspiste löytyy Vaasan Kivihaan K-Citymarketista.

Lisätietoja: Keskon Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen, puh. 050 620 26

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 41 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 23 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi