K-ryhmä testaa ruoan verkkokaupan pikatoimituksia – toimitus jopa kahdessa tunnissa

Tilausten toimitusnopeus on noussut ruoan verkkokauppapalvelujen keskiöön maailmalla: suuret toimijat panostavat saman päivän aikana tehtäviin toimituksiin. K-ryhmä on aloittanut Helsingissä kantakaupungin alueella kokeilun, jossa ruokaostokset saa kotiin kuljetettuna jopa kahden tunnin kuluessa tilauksen tekemisestä.

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 9.10.2019

– Pikatoimitukset ovat täydentävänä palveluna suunta, johon ruoan verkkokauppa esimerkiksi Yhdysvalloissa ja Kiinassa kehittyy. Asiakkaat ovat toivoneet niitä myös meiltä ja sen pohjalta testaamme Helsingissä mallia, jossa ruokaostokset saa tilattua samana päivänä jopa kahden tunnin päähän tietyille postinumeroalueille, digitaalisten palvelujen myyntijohtaja Antti Rajala K-ryhmästä kertoo.

Toimitusajat ulottuvat puolesta päivästä aina iltayhdeksään asti.

– Uskomme toimintamallin sopivan esimerkiksi niille, jotka alkavat puolen päivän aikaan pohtia, mitä ruokaa tekisivät illalla. Tilauksen voi halutessaan tehdä myös työpaikalle toimitettavaksi, Rajala toteaa.

Pikatoimituksissa ruokaostokset toimitetaan Helsingin Kalasatamassa sijaitsevasta K-Supermarket Redistä. Toimintamalli kattaa kantakaupungin alueella vyöhykkeen, joka ulottuu Katajanokalta itäisen kantakaupungin kautta Kulosaareen sekä Alppilan, Vallilan, Itä-Pasilan ja Taka-Töölön kautta Meilahteen.

– Kalasatamassa ja sen lähialueilla on paljon erityyppisiä kotitalouksia sekä yrityksiä, joten se sopii pikakuljetusten kokeiluun hyvin. Perusvalikoiman lisäksi asiakkaiden tilattavissa on omassa keittiössämme valmistettuja tuotteita, kuten sushia, K-Supermarket Redin kauppias Teemu Tikkala kertoo.

Nyt alkaneen kokeilun tavoitteena on pilotoida pikakuljetusten toimintamallia ja kerätä oppia. Sen ohella verkkokaupassa on jatkuvasti menossa erilaisia testejä, joiden kautta saadaan dataa siitä, mihin suuntaan palvelua kannattaa kehittää.

– Seuraamme myös aktiivisesti ruoan verkkokaupan kansainvälistä kehitystä, sillä asiakkaamme vertaavat meitä kansainvälisiin toimijoihin. Ruoan verkkokauppamme asiakkaat ovat tutkimusten mukaan erittäin tyytyväisiä palveluun, mutta palvelun kehityksessä täytyy olla nopea eli paikoilleen ei voi jäädä, Rajala summaa.

Takaisin ylös