K-ryhmä ryhtyy tukemaan tulevaisuuden tähtiä urheilun ja kulttuurin saralla - ensimmäinen K Talent on tennislupaus Otto Virtanen

K-ryhmä haluaa rakentaa tulevaisuuden menestystä niin omassa toiminnassaan kuin laajemmin koko yhteiskunnassa. Yksi tapa on uusi K Talent -sponsorointiohjelma, joka tukee pitkäjänteisesti huippulahjakkaita suomalaisia nuoria urheilun ja kulttuurin saralla.

K Talent -sponsorointiohjelmaan kutsutaan mukaan nuoria, joilla on mahdollisuus nousta lajissaan tai alallaan maailman kärkeen sekä kansainväliseen menestykseen. K Talenteille tarjotaan merkittävä vuosittainen stipendi, muita mahdollisia uraa tukevia elementtejä ja yhteistä näkyvyyttä. Mukaan valittavat nuoret jakavat yhteiset arvot K-ryhmän kanssa. Näitä arvoja ovat rohkeus, halu menestyä ja oppia, positiivisuus sekä vastuullisuus.

Ensimmäinen K Talent on tennislupaus Otto Virtanen

Ensimmäiseksi K Talentiksi on valittu tenniksen superlupaus Otto Virtanen. Tämän vuoden aikana junioreista miesten peleihin siirtyvä Virtanen on tällä hetkellä junioreiden maailmanlistan sijalla 8. Uransa suurimmat voitot Virtanen saavutti viime vuonna, kun hän voitti Wimbledonin poikien nelinpelin ja yhden junioritenniksen merkittävimmistä turnauksista, Orange Bowlin, Floridassa.

Viimeisinä saavutuksina Virtanen eteni poikien kaksinpelin puolivälieriin Australian avoimissa ja tarjoili harjoitusmaaottelussa tiukan vastuksen kokeneelle kroaatti-tennistähti Franko Skugorille. Nuoren miehen tähtäin on päästä maailman huipulle myös aikuisten sarjassa.

- Totta kai on suuri kunnia tulla valituksi ensimmäiseksi K Talentiksi. Se on hieno kannustus ja konkreettinen apu siihen, että voin hakea tukea uralleni vaikkapa valmennukseen liittyen. Yhteistyökumppanina K-ryhmä on todella mieluinen: laadukas, vahva ja arvostettu suomalainen yritys, joka on mukana miltei kaikkien suomalaisten elämässä, Virtanen kiteyttää.

Monivuotinen sopimus K Talent -ohjelman kanssa mahdollistaa osaltaan tenniksen superlupauksen polkua tulevaisuuteen, ja K-ryhmä pääsee seuraamaan hänen kehitystään läheltä.

K Talent täydentää K-ryhmän sponsorointikokonaisuutta, joka muodostuu erilaisista kumppanuuksista. Esimerkiksi Pirkka Street Basket -kiertue tarjoaa koripallon riemua alakouluikäisille yhteistyössä Koripalloliiton kanssa, Volkswagen tekee laajaa yhteistyötä jalkapalloilun parissa, Porsche tukee Suomen nuorten tennismaajoukkuetta sekä tennistähti Henri Kontista ja Intersport Suomi tekee yhteistyötä muun muassa Suomen maastohiihtojoukkueen kanssa.
 

Lisätietoja:

Karoliina Partanen, viestintäjohtaja, Kesko Oyj, yhteydenotot K-ryhmän viestinnän kautta, puh. 010 535 0200 tai viestinta@kesko.fi

Otto Virtasen puolesta Pentti Kontinen, puh. 0400 650298
 

K-ryhmän noin 42 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa ja Valko-Venäjällä. Autamme yli 1 800 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme jo maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimarketin hyllyillä kuin verkossakin www.kesko.fi

Takaisin ylös