K-ryhmä on avannut uuden sähköautojen latausaseman Espoon K-Citymarket Iso Omenan yhteyteen

K-RYHMÄN ALUETIEDOTE 27.5.2019 K-ryhmä avasi viikonloppuna uuden sähköautojen latausaseman kauppakeskus Iso Omenan parkkitaloon K-Citymarket Iso Omenan läheisyyteen. Länsiväylän puoleisen Espoon suunnalla liikkuvat sähköautoilijat voivat ladata jatkossa autojaan kahdella pikalatauspisteellä ja kahdella peruslatauspisteellä. Latausasema on osa K-ryhmän valtakunnallista latausverkostoa, ja kaikki K-Latauksen latausasemilta ladattava sähkö on uusiutuvaa.

Uudella latausasemalla nykyaikaisen sähköauton voi ladata parhaimmillaan kauppareissun aikana. Latausasema löytyy Ison Omenan parkkihallista P1B, K-Citymarketin sisäänkäyntien läheisyydestä.

- Kauppana kehitämme palveluitamme asiakaslähtöisesti ja on hienoa, että voimme tarjota sähköautojen latausmahdollisuuden kauppareissun aikana. Sähköautojen latausasemalle on ehdottomasti tilausta ja rakennamme samalla tulevaisuutta. Vastuulliset valinnat ovat suuresti niin meidän kuin koko kauppakeskuksenkin agendalla, ja sähköautoilun helpottaminen on yksi konkreettinen teko tässä, kiteyttää K-Citymarket Iso Omenan kauppias Toni Pokela.

Lataaminen pikalatauspisteillä maksaa K-Latauksen rekisteröityneille asiakkaille 0,20 € / minuutti, ja maksullisesta lataamisesta kertyy Plussa-pisteitä. Lataaminen peruslatauspisteillä on rekisteröityneille asiakkaille maksutonta.

Sähköauton lataaminen aloitetaan joko K-Lataus-mobiilisovelluksella tai erikseen tilattavalla K-Lataus-tunnisteella. K-Latauksen asiakkaaksi voi rekisteröityä joko mobiilisovelluksen kautta tai osoitteessa www.k-lataus.fi.

K-kauppojen yhteyteen kohoava laaja latausverkosto madaltaa kynnystä sähköauton hankkimiseen

Asiakkaat ovat löytäneet hyvin K-ryhmän latausasemat, joita löytyy jo 55 kaupan yhteydestä eri puolilta Suomea. Valtakunnallisen latausverkoston rakentaminen jatkuu edelleen, ja tavoitteena on, että vuoden loppuun mennessä K-Lataus-verkostossa on jo lähes 400 latauspistettä yli 70 K-kaupan yhteydessä. K-ryhmän latausasemilta ladattava sähkö on aina uusiutuvaa.

– Jokapäiväisten kulkureittien varrella sijaitseva latausverkosto helpottaa sähköautoilijoiden arkea ja madaltaa osaltaan kynnystä sähköauton hankkimiseen. Eri puolilla Suomea sijaitsevilla latausasemillamme on satoja latauksia päivittäin. K-ryhmän latauspisteistä ladatulla uusiutuvalla sähköllä on taitettu tänä vuonna arviolta yli kaksi miljoonaa kilometriä, sanoo K-ryhmän autokaupan uusista liiketoiminnoista ja latausverkostosta vastaava johtaja Heikki Ahdekivi.

K-Citymarket Iso Omenan latausasema, kuten kaikki K-Latauksen latausasemat, tarjoaa asiakkailleen kattavat mahdollisuudet erityyppisten sähköautojen lataamiseen. Peruslatauspisteillä voi ladata sähköautoaan tyypin 2 mukaisesta pistorasiasta, johon oman ajoneuvon latauskaapeli kytketään. Pikalatauslaitteista puolestaan löytyy sekä CCS Combo- ja CHAdeMo-latausliitin.

> Lisätietoja sähköautojen lataamisesta ja K-Lataus-verkoston latausasemat kartalla: www.k-lataus.fi.

Näin lataat sähköauton K-Lataus-asemalla:

• K-Lataus-sovellus on ladattavissa Applen App Storesta ja Googlen Play Storesta. Sovellusta voi käyttää myös verkkoselaimella. Sovelluksen käyttökieliä ovat suomi, ruotsi ja englanti.
  • Lataaminen kaikilla K-ryhmän sähköautojen latauspisteillä onnistuu K-Lataus-sovelluksen avulla. Lataaminen on mahdollista myös veloituksettomalla ja erikseen tilattavalla K-Lataus-tunnisteella (RFID). Lataaminen onnistuu myös aiemmin tilatulla tunnisteella. Rekisteröityneille asiakkaille pikalatauspisteiden hinta on 0,20 € / minuutti ja peruslatauspisteet ovat maksuttomia. Maksullisesta lataamisesta pikalatauspisteillä kertyy Plussa-pisteitä.
  • Rekisteröitymättömät asiakkaat voivat ladata kertamaksulla K-Lataus-sovelluksen tai K-Lataus.fi-sivuston kautta. Lataamisen hinta rekisteröitymättömälle asiakkaalle on pikalatauspisteillä 0,20 € / minuutti + 1 € aloitusmaksu. Peruslatauspisteen käytöstä maksetaan vain 1 € aloitusmaksu.
  • Lataamisen voi maksaa yleisimmillä luottokorteilla (Visa, Mastercard) ja kortista riippuen credit- tai debit-ominaisuudella.

K-kauppias Toni Pokela, K-Citymarket Iso Omena, toni.pokela@citymarket.fi, puh. 040 547 8346
Autokaupan uusista liiketoiminnoista ja latausverkosta vastaava johtaja Heikki Ahdekivi, K-ryhmä, heikki.ahdekivi@kesko.fi, puh. 050 523 5868

K-ryhmän noin 41 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa ja Valko-Venäjällä. Autamme yli 1800 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme jo maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimarketin hyllyillä kuin verkossakin. www.kesko.fi

K Auto Oy toimii Volkswagen-, Audi-, SEAT- ja Porsche-henkilöautojen, Volkswagen Hyötyautojen sekä MAN-kuorma-autojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin osalta myös Virossa ja Latviassa. Maahantuonnin lisäksi K-Auto toimii merkittävänä autojen vähittäiskauppiaana ja tarjoaa jälkimarkkinointipalveluja omissa liikkeissään pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Perinteisen liiketoimintansa ohella K-Auto kehittää erilaisia autoalan palvelukonsepteja ja monikanavaisia palveluja. www.k-auto.fi