K-Raudan Remonttineuvonta sai neljässä kuukaudessa yli 1400 yhteydenottoa – eniten kysytään näitä kysymyksiä

K-Raudan syyskuussa lanseeraama Remonttineuvonta on osoittautunut erittäin suosituksi: kysymyksiä on tullut sekä puhelimitse että sähköisen kanavan kautta kiihtyvään tahtiin jopa 200 kysymyksen viikkotahdilla. Eniten suomalaisia mietityttävät asuinhuoneisiin, kylpyhuoneisiin ja keittiöihin liittyvät kysymykset.

K-Raudan Remonttineuvontaan tulleiden kysymysten suosituimmat aiheet ovat:

• Asuinhuoneet 32 % (lattiat, seinät, katot)
  • Kylpyhuoneet ja sauna 26 %
  • Keittiöt 25 %
  • Runko ja ulkovaippa 7 %
  • Terassi, piharakennukset ja piha 3 %
  • Muut 7 %

”Yleensä kysyjät ovat suunnittelemassa vähän suurempaa remonttia ja kaipaavat apua remontin toteutustavan suunnitteluun. Myös hyvin yksinkertaiset aloittelijoiden kysymykset ovat hyvin yleisiä. Olemme hyvin tyytyväisiä siihen, että Remonttineuvonta on osoittautunut tarpeelliseksi ja halutuksi. Olemme saanet kaikenlaisia kysymyksiä ja jokaiseen on annettu myös vastaus. Vastauksen saaneet ovat olleet hyvin tyytyväisiä”, K-Raudan Remonttineuvonnan Mikko Juva sanoo.

Monet kysymyksistä liittyvät asuinhuoneistojen pintakäsittelyyn ja maalaamiseen.

”Yksi kysytyimmistä kysymyksistä on, voiko keittiön välitilan laatoitusta maalata, kun vanha väri ei enää miellytä. Kyllähän sitä voi maalata ja maalina kannattaa käyttää kaakeleille soveltuvaa maalia. Tarkemmat tuotekohtaiset ohjeet ja kunnon työvälineet löytyvät sitten K-Raudasta,” Juva sanoo.

”Toinen hyvin yleinen kysymys on, millä saunan lauteet voi maalata. Suosittelemme lauteiden vahaamista helpoimpana ja ehkä myös käytön kannalta parhaana vaihtoehtona”, Juva lisää.

Yksi aihepiiri, josta tulee runsaasti kysymyksiä on seinälle ripustamiseen liittyvät erilaiset kysymykset.

”Aivan aluksi selvitetään seinämateriaali ja se määrittää sitten sen, minkälainen kiinnike ja työtapa sille materiaalille soveltuu”, Juva kertoo.

Yleisimmät kysymykset ja vastaukset K-Rauta.fi-sivuilla

K-Rauta.fi-sivustolla julkaistaan kaikkien yleisimmät Remonttineuvontaan tulleet kysymykset vastauksineen. Omaan kysymykseensä voi siis löytää vastauksen suoraan sivustoltamme osoitteesta: https://www.k-rauta.fi/remontti/remonttineuvonta/usein-kysytyt-kysymykset

”Remontointi on yllättävän helppoa, koska meiltä voi aina kysyä. Haluamme Remonttineuvonta-vastauspalvelulla auttaa ja rohkaista remonttien ja pienien korjaustöiden tekijöitä aloittamaan ja onnistumaan. Viime vuoden syyskuussa lanseerattu ilmainen palvelu auttaa kaikenlaisissa remontointiin liittyvissä pienissäkin kysymyksissä. Tutkimuksessamme huomasimme, että ihmiset luottavat omiin kykyihinsä pienemmissä korjaustöissä, mutta tuloksissa oli kuitenkin hajontaa etenkin suurempien remonttien kohdalla. Meidän käsityksemme mukaan tulevaisuudessa yhä useampi haluaa ja tarvitsee ammattilaisen apua remontin tekemiseen. Ympäri Suomen olevista K-Rauta-ketjumme kaupoista asiakas saa remontoinnissa ja rakentamisessa tarvittavat tuotteet”, K-Raudan ketjujohtaja Olli Pere sanoo.

K-Rauta selvitti syksyllä suomalaisten suhtautumista remontointiin. Tulosten mukaan suomalaiset suhtautuvat remontointiin luottavaisesti, mutta siihen liittyy paljon kysymyksiä ja epävarmuuttakin erityisesti suuremmissa remonteissa. Lisää tutkimuksesta ja tuloksista: https://www.k-rauta.fi/remontti/nain-suomi-remontoi

K-Rauta toteuttaa neuvontapalvelun yhdessä Peruskorjaamisen ja Rakentamisen kehittämiskeskus PRKK ry:n kanssa. PRKK:lla on lähes 30 vuoden kokemus riippumattomasta rakentamisen ja remontoinnin neuvonnasta.

Remonttineuvonnan puhelinnumero: 030 6363 738, avoinna arkisin klo 8-16.

k-rauta.fi/remonttineuvonta

Katso Remonttineuvonta-video

Viestintäjohtaja Jessica Diktonius, K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kauppa, 040 709 9176, jessica.diktonius@kesko.fi

K-Rauta – Yllättävän helppoa