K-Citymarket Pirkkalan uudistus valmis

Uudistustyöt Pirkkalan K-Citymarketissa ovat valmistuneet. Kasvaneiden ruoan valikoimien ohella kauppa palvelee entistä paremmin myös esimerkiksi jauholeipomon ja ravintoloista tutun naudanlihan Dry Aged eli kuivaraakakypsytyskaapin tuotteilla. Lisäksi kaupassa on valmistauduttu aloittamaan ruoan verkkokauppapalvelu, joka käynnistyy 15.5.2018. Uudistuksen avajaisia vietetään kaupalla 10.5.2018 kahvien ja ohjelman merkeissä.

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 9.5.2018

– Olemme kuunnelleet uudistuksessa asiakkaiden toiveita ja pyrkineet toteuttamaan niitä parhaan kykymme mukaan. Olemme panostaneet erityisesti kaupassakäynnin helppouteen, ja lisänneet tilaa ja avaruutta erityisesti hedelmä- ja vihannesosastolle, palvelutiskin ja maitokaapin eteen. Jo matkan varrella olemme saaneet paljon positiivista palautetta uudistumisesta, joten nyt töiden valmistuessa on mukava kutsua asiakkaat tutustumaan lopputulokseen, kauppias Sami Sivonen kertoo.

– Uudistuksessa käyttötavaraosastot on niin ikään täydellisesti uudistettu, minkä lisäksi olemme parantaneet valikoimia ja täydentäneet niitä uusilla tuotteilla. Olemme uudistaneet kaupassa oikeastaan kaiken lattiasta kattoon ja kassa-alueelta takahuoneisiin asti, hän lisää.

Leipäosasto sekä kylmätuotteet ovat saaneet lisää tilaa ja kaupan valikoimia on kasvatettu 2 000 tuotteella noin 24 000 tuotteeseen. Valikoimiin on myös otettu runsaasti premium- sekä lähituotteita. Kaikki vegetuotteet, sekä tuoreet että pakasteet, löytyvät nyt kätevästi vierekkäin, ja samanlaista selkeyttämistä on tehty muillakin osastoilla. Myös kaupan sydän, palvelutiski on kokonaan uusittu. Lisäksi kauppaan on rakennettu iso makeismaailma, jossa sekä tila että valikoima on tuplattu. Sushikeittiö on suunniteltu avattavaksi elokuussa.

K-Citymarket Pirkkalan käyttötavarapuolen muutos näkyy asiakkaalle kaikkien osastojen uudistumisena. Kauneuden ja pukeutumisen osastot on tuotu yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Naisten, miesten ja lasten vaatteet löytyvät kaikki läheltä toisiaan. Jalkineosasto on uudistettu täysin, ja tavoitteena on tarjota samasta paikasta jalkineet koko perheelle. Kirjapuoti on uudistuksen yhteydessä vaihtanut sijaintia ja uudistunut.

– Eri osastojen ohella kaupan tiloja on myös muilta osin remontoitu nykyaikaisemmiksi, esimerkiksi pullonpalautusjärjestelmä on uusittu ja valaistusta on parannettu koko kaupassa. Elintarvikeosastoilla on sähköiset hinnannäytöt. Samalla siirryimme LED-valaisimiin ja esimerkiksi maitokaapin kylmäkalusteissa energiatehokkaampiin ratkaisuihin, Sivonen sanoo.

Ruoan verkkokauppapalvelu käynnistyy pian

Toukokuussa kaupan palvelut laajenevat, kun se alkaa tarjota ruoan verkkokaupan palvelua.

– Tällöin ruokaostokset voi tehdä kätevästi ajasta ja paikasta riippumatta verkossa tai K-ruoka-mobiilisovelluksen kautta vaikkapa kotisohvalta. Panostamme siihen, että asiakas voi valita tilanteen mukaan hänelle parhaimmin sopivan asiointikanavan. Tilaus toimitetaan sovittuna aikana suoraan kotiovelle. Toimitusalueemme on Pirkanmaalla noin kymmenen kilometriä kaupalta joka suuntaan. Verkkokaupan sivut aukeavat 14.5., jolloin asiakas voi tarkistaa sivuilta, kuuluuko hänen kotipaikkansa toimitusalueeseemme, Sivonen kertoo.

Ostosten verkkotilaaminen säästää aikaa ja helpottaa kiireistä arkea. K-ryhmän tilastojen mukaan tyypillisin asiakas ruoan verkkokaupassa onkin lapsiperhe, joiden osuus asiakkaista on 75 prosenttia. Palvelussa asioivat myös asiakkaat, jotka ostavat paljon tuoretuotteita ja panostavat laatuun.

Uudistukset K-Citymarket-ketjussa jatkuvat myös K-Citymarket Pirkkalan uudistuksen valmistumisen jälkeen. Lähes kaikki ketjun kaupat uudistetaan vuoden 2018 loppuun mennessä. Tavoitteena on luoda 81 erilaista, valikoimaltaan ja palveluiltaan oman asiakaskuntansa näköistä kauppaa.