Suomalaisia ruoantuottajia esiin nostava K-ryhmän Tuottajalle kiitos -toimintamalli laajentuu entisestään: Tuottajalle kiitos -sarjaan kuuluu nyt K-ryhmän omien merkkituotteiden lisäksi myös HKScanin HK-brändin, Juustoportin, Kivikylän Kotipalvaamon, Naapurin Maalaiskanan ja Snellmanin brändituotteita. Uusien tuotteiden myynnistä suoraan viljelijöille maksettava lisäosuus on alkanut kertyä jo lauantaista eli joulukuun ensimmäisestä päivästä lähtien.
K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 4.12.2018
Tuottajalle kiitos -toimintamallin tarkoituksena on lisätä suomalaisen ruoan ja sen tuottajien arvostusta. Toimintamallissa tuotteiden kuluttajahinta voi olla hieman korkeampi, joka osaltaan mahdollistaa K-ryhmän tuottajille maksaman ylimääräisen tuen. Lisäosuus tilitetään suoraan tuottajille.
– Aiemmin syksyllä kasvatimme sarjan valikoimaa merkittävästi Pirkka-tuotteilla, ja nyt joulukuusta lähtien olemme iloksemme saaneet mukaan viisi arvostettua suomalaisyritystä ja heidän brändituotteitaan. Suomalainen vahva maatalous on tärkeä asia ja uskon, että huoli suomalaisen ruoantuotannon tulevaisuudesta yhdistää meistä monia. Yhdessä voimme vaikuttaa siihen, ettei huoli jää puheen tasolle vaan konkretisoituu teoiksi, K-ryhmän päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli toteaa.
Joulukuun alussa Tuottajalle kiitos -sarja täydentyi HK:n, Juustoportin, Kivikylän Kotipalvaamon, Naapurin Maalaiskanan ja Snellmanin omilla tuotteilla. Yhteensä uusia tuotteita on 21 ja niiden myynnistä syntyvä lisätukisumma on alkanut kertyä joulukuun ensimmäisestä päivästä lähtien.
– Tähän mennessä Tuottajalle kiitos -toimintamallin alkutuottajille keräämä summa on lähes 1,3 miljoonaa euroa. Sarjan laajentuessa pääsemme toivottavasti kiihdyttämään vauhtia entisestään, Akseli toteaa.
Lähes 80 prosenttia kuluttajista olisi halukas maksamaan lisää, jos tuottaja saa suuremman korvauksen
K-ryhmän tuoreen tutkimuksen mukaan 78 % suomalaisista on valmis maksamaan lisää tuotteesta, jos tuottaja saa varmasti suuremman korvauksen.
– Tuottajalle kiitos -toimintamallilla tarjoamme kuluttajille mahdollisuuden tehdä omien arvojensa mukaisia valintoja, minkä lisäksi tuomme toki mukaan oman panostuksemme. Koko toimintamallin tarkoituksena on lisätä suomalaisen ruoan ja sen tuottajien arvostusta sekä osoittaa kiitos myös konkreettisesti, Akseli toteaa.
Lisätietoa toimintamallista sekä koonti siihen kuuluvista tuotteista löytyy osoitteesta k-ruoka.fi/tuottajallekiitos
Vuodenvaihteessa Tuottajalle kiitos -sarja on myös saamassa uuden ilmeen, jonka avulla tuotteet löytää kaupasta helpommin. Uusi ilme tulee näkyviin useimpiin toimintamallin tuotteiden pakkauksiin pakkausmateriaalien kierron sen salliessa.
Toimintamalliin 1. joulukuuta mukaan tulleet tuotteet: