Uudistuneella Neste K -liikenneasemaketjulla on kiireinen kesä – sämpylöitä syödään 350 000 ja kahvia kuluu 375 000 litraa

Neste K numerodata (kootusti tiedotteen lopussa) paljastaa liikenneasemien kiireisen kesän. Uudistuneilla Neste K -liikenneasemilla asiakkaille tarjoillaan uudistuneet ruokalistat, kahvilatuotteet ja Michelin ravintolatason erikoiskahvit. Kulutus siirtyy tummempiin kahveihin ja jäätelön myynti kasvaa, mutta autoa pestään kesällä harvemmin.

– Kesä on liikenneasemien näkökulmasta suurin asiakassesonki, kun lomalaiset matkailevat ympäri Suomea. Eniten asiakaskäyntejä on jo perinteisesti heinäkuussa, kuten tänäkin vuona. Tänä kesänä uudistunut Neste K -ketju pääsee ensimmäistä kertaa näyttäytymään yhä yhtenäisempänä kokonaisuutena uusien ravintolatuotteiden ja palvelujen osalta, sanoo Neste K -ketjun johtaja Mikko Paukkonen.

Ketju on uudistunut nopeasti, kun jo noin neljäkymmentä seitsemästäkymmenestä liikenneasemasta on runsaan vuoden aikana uudistettu niin sisustukseltaan, ruokatarjonnaltaan kuin palveluiltaankin.

Kahvia juodaan 1,75 miljoonaa kuppia – virvoitusjuoma-annoksia 1,2 miljoonaa

Ravintola-aterioita kesä-elokuussa noin 625 000. Uudistuneiden asemien ravintola- ja kahvilatuotteet on suunnitellut keittiömestari Pekka Terävä. A la carte -listalla on tarjolla uutta street foodia ribseineen ja hampurilaisineen. Listalta löytyy myös perinteisiä suosikkeja.

– Uudistuneen Neste K -ketjun kilpailuetu on laadukas ruoka ja tänä kesänä matkaileva saa takuuvarmasti Suomen parhaimmat ribsit ja hampurilaisensa Neste K ‑liikenneasemalta, lupaa Paukkonen.

Kuuma kahvi myy myös kesällä, mutta asiakkaiden maku muuttuu vähitellen. Jo joka kolmas kuppi kahvia myydään tummapaahtona. Kahvia nautitaan noin 1,75 miljoonaa kuppia eli noin 375 000 litraa. Tutun tuoreen pannukahvin ja tummapaahdon lisäksi uudistetuilta Neste K -asemilta saa Michelin ravintolatason Nespresson erikoiskahveja.

Virvoitusjuomia kesällä myydään 1,2 miljoonaa pulloa ja tölkkiä. Sämpylöitä, patonkeja ja muita voileipätuotteita myydään yli 350 000 kappaletta.

Neste K -asemilla kerta-annosjäätelöitä myydään kesäkuukausina 70 % asemien koko vuoden jäätelömyynnistä. Säät vaikuttavat jäätelön myyntiin, mutta jäätelön Neste K -asemilta arvioidaan ostavan ainakin puoli miljoonaa asiakasta.

Polttoainetta tankataan 1,8 miljoonaa kertaa – nyt myös sähköä

Kesäkuukausina Neste K -asemilla pestään autoa 120 000 kertaa. Pesumäärät ovat nousseet vuodessa noin 30 %. Useimmat liikenneasemista on varustettu uudistetulla Quick Wash -autopesulla. Osassa asemista on myös modernit pesukadut, jossa auto etenee automaattisesti ketjukuljettimella. Pesukatu pesee yli 40 autoa tunnissa.

Keskimäärin suomalainen pesee autonsa automaattipesussa 5-10 kertaa vuodessa, mutta kesällä autopesujen määrä vähenee suhteessa talveen – kesä koetaan huolettomaksi ajaksi auton huollon suhteen.

– Autoa tulee ehdottomasti pestä myös kesällä, vaikka isoja roiskeita ei olisikaan. Vähintään kerran kuukaudessa, jotta auton maalipinta pääsee hengittämään, pysyy kuivana eikä ruostu, sanoo Paukkonen.

Uusittujen liikenneasemien saniteettitilojen viihtyisyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota raikkaalla suomalaisesta metsämaisemasta ammentavalla ilmeellä. Taustalla kuuluu linnunlaulua. Saniteettitiloja Neste K -asemille hyödynnetään kesäkuukausien aikana arviolta yli kaksi miljoonaa kertaa.

Polttoainetta Neste K ‑asemilla tankataan kesäkuukausina 1,8 miljoonaa kertaa. Usealla uudistetulla asemalla on sähköautojen latauspiste, jolloin lataus on K-Plussa -kortin omistajalle veloitukseton.

Lisää Neste K -kauppiaita haetaan – tavoitteena 100 aseman verkosto

Neste K -ketju on uudistunut nopeasti ja hakee nyt uusia Neste K -kauppiasyrittäjiä riveihinsä. Nesteen ja K-ryhmän 70 yhteistä asemaa muutetaan ja uudistetaan Neste K -liikenneasemiksi vuoden 2017 loppuun mennessä. Tavoitteena on rakentaa kaikkiaan noin 100 Neste K -aseman verkosto. Investoinnin arvo on kokonaisuudessaan kymmeniä miljoonia euroja.

Asemilla asiakkaille tarjotaan monipuolista ja laadukasta ruokaa joko paikan päällä nautittavaksi tai mukaan otettavaksi. Suomen Neste K -liikenneasemat eivät ole toistensa kopioita, vaan kullakin asemalla on omat erityistarpeensa ja mahdollisuutensa sijainnista ja asiakaskunnasta riippuen.

Neste K -liikenneasemien uudistus on osa K-ryhmän lähimarkkinastrategiaa, jossa asiakkaille tarjotaan laadukkaita ja yksilöllisiä palveluita, nopeasti ja vaivattomasti.

Neste K -ketjun kesä numeroina:
- Jo noin 40/70 uudistettua asemaa
- Tankkauksia 1,8 miljoonaa
- Arviolta puolimiljoonaa asiakasta ostaa jäätelön
- Virvoitusjuomia myydään 1,2 miljoonaa pulloa ja tölkkiä
- Sämpylöitä, patonkeja jne. myydään 350 000 kappaletta
- Kahvia juodaan 1,75 miljoonaa kuppia eli 375 000 litraa
- Ravintola-aterioita syödään 625 000
- Saniteettitiloja hyödynnetään yli 2 miljoonaa kertaa
- Autoa pestään 120 000 kertaa
- Uusi Quick Wash pesukatu pesee yli 40 autoa tunnissa

Mikko Paukkonen, ketjujohtaja, Neste K -liikenneasemat, p. 050 567 9761
Otto Heinonen, tuottaja, Keskon päivittäistavarakauppa, p. 050 566 2236

Neste K -liikenneasemat tarjoavat asiakkaille palvelua ”Paremman pysähdyksen taktiikan” mukaisesti. Tavoitteena on tarjota asiakkaille Suomen ylivertaisin liikenneasemakokemus sekä parasta ruokaa maanteillä liikkujille. Nesteen ja Keskon 70 yhteistä asemaa muutetaan ja uudistetaan Neste K -liikenneasemiksi vuoden 2017 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.