K-Ruoka Awards palkitsi Suomen parhaat

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 4.11.2017

K-Ruoka Awards palkitsi jälleen Suomen parhaat ruokahuiput. Palkintoja jaettiin yhteensä seitsemässä eri kategoriassa.

”Suomessa tehdään ruokaan liittyen upeita asioita ja innovaatioita. K-Ruoka Awards on jälleen osoittanut, että ruoka kiinnostaa ja puhuttaa asiakkaitamme entistä enemmän. Tekijät kaikilla sektoreilla ansaitsevat osaamisestaan kunnianosoituksen”, kertoo markkinointijohtaja Teija Nesterinen Keskon päivittäistavaratoimialalta.

Kaikkien kategorioiden voittajat on valittu yleisöäänestyksellä, joka oli käynnissä lokakuussa
K-Ruoka.fissä. Yhteensä äänestyksen aikana ääniä annettiin yli 400 000 kappaletta. Voittajat selvisivät tänään 4.11. Messukeskuksessa K-Team-Päivillä järjestetyssä gaalassa.

"Tänä vuonna ilahdutti ennen kaikkea suuri äänimäärä ja tiukka kilpailu. Jokainen voittaja on ehdottomasti palkintonsa ansainnut, toteaa K-Ruoka Awardsin tuomariston puheenjohtaja Pauli Aalto-Setälä."

Kilpailun voittajat ja palkintokategoriat

Vuoden paikallinen lähituottaja: Arctic Warriors
Vuoden lähituottajan tittelistä kisasi kolme intohimoista lähiruokayrittäjää: Arctic Warriors, Silmusalaatti ja Viskaalin.

Vuoden lähituottajaksi valittiin vain muutaman prosentin kymmenyksen äänierolla Arctic Warriors, joka sai 35,78 % äänistä. Samalla Arctic Warriors ponkaisi itsensä koko Suomen tietoisuuteen. Arctic Warriorsin tuotteet tuovat Lapin yrttien villin voiman kuluttajien saataville.

Vuoden Pirkka-tuote: Pirkka bataattiranskalaiset
Vuoden Pirkka-tuotteen tittelistä kisasi kolme monipuolisen valikoiman trendikästä uutuutta: Pirkka bataattiranskalaiset, gluteeniton riisipiirakka ja Koppis ja Leppis -mehujäät.

Vuoden Pirkka-tuotteeksi valittiin ylivoimaisella äänierolla muihin kilpailijoihin nähden. Arkea helpottava ja trendikäs innovaatio Pirkka bataattiranskalaiset keräsi 54,08 % ääniosuuden.

Vuoden vastuullisuusteko: Atrian uusi jauhelihapakkaus
Vuoden vastuullisuusteko -tittelistä kisasivat kolme kekseliästä innovaatiota, arjen suurta pientä tekoa, jotka parantavat maailmaa: Atrian uusi jauhelihapakkaus, Pirkka saaristolaiskalapihvi ja Kinkkutemppu.

Vuoden vastuullisuusteoksi valittiin 61,89 % ääniosuudella Atrian uusi jauhelihapakkaus, joka helpottaa arkea. Uusi pakkaus on elintarvikealakehityksen hieno oivallus, joka on sekä ympäristö- että käyttäjäystävällinen.

Vuoden uutuustuote: Kariniemen Kanaset
Vuoden uutuustuotteen tittelistä kisasivat kolme viime aikoina ruokapöytien keskusteluihin yltänyttä tuotetta: Dr. Oetkerin suklaapizza, HK:n PoPo porsas-porkkana jauhis sekä Kariniemen Kanaset.

Vuoden uutuustuotteeksi valittiin Kariniemen Kanaset 55,64 % osuudella äänistä. Kariniemen Kanaset on nopeutta ja helppoutta arvostaville kätevä välipala tai eväs.

Vuoden K-Market: K-Market Lapinpata, Lappi
Vuoden K-Marketin tittelistä kisasi kolme modernia uudenajan kyläkauppaa: K-Market Lapinpata Lapista, K-Market Taavetti ja K-Market Woikantori Voikkaalta.

Vuoden K-Marketin tittelin vei K-Market Lapinpata 49,84 % ääniosuudella.

Vuoden K-Supermarket: K-Supermarket Manhattan, Turku
Vuoden K-Supermarketin tittelistä kisasi kolme inspiroivaa kauppaa, jotka kannustavat asiakkaitaan syömään paremmin: K-Supermarket Manhattan Turusta, K-Supermarket Mustapekka Helsingistä ja K-Supermarket Mankkaa Espoosta.

Vuoden K-Supermarketin tittelin nappasi K-Supermarket Manhattan 42,76 % ääniosuudella.

Vuoden K-Citymarket: K-Citymarket Kupittaa, Turku
Vuoden K-Citymarketin tittelistä kisasi kolme hypermarketia, josta saat kaiken tarvitsemasi yhdellä kerralla: K-Citymarket Kupitta Turusta, K-Citymarket Kaakkuri Oulusta ja K-Citymarket Ruoholahti Helsingistä.

Tiukkaakin tiukemmassa äänestyksessä voiton vei lopulta K-Citymarket Kupittaa 36 % ääniosuudella. Eroa kakkoseen, K-Citymarket Kaakkuriin jäi vain alle 100 ääntä. Tästä syystä tuomaristo päätti käyttää oikeuttaan ja jakoi kunniamaininnan myös K-Citymarket Kaakkurille.

Katso tarkemmin eri kategorioissa annetut äänet: www.k-ruoka.fi/k-awards
Viestintäpäällikkö Minttu Tirkkonen, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 050 350 4937

Noin 1400 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.