34 uutista ja tiedotetta
Kaikkien Pirkka-banaanien tarrat on vaihdettu kesäkuun aikana uusiin tarroihin, jotka kompostoituvat myös kotikompostorissa muun biojätteen seassa. Banaaninkuoren voi siis jatkossa lajitella biojätteeksi ilman, että tarran irrottaa kuoresta.
Vastuullisuus, Yritys, Media06.07.2023 07.05
Juomatuotteita ostava voi yllättyä, kun korkki ei enää irtoakaan kokonaan purkista tai pullosta. Syynä on pakkauksiin liittyvät uudistusvaatimukset, jotka näkyvät nyt suomalaisten arjessa. Samaan aikaan jätelain muutokset mahdollistavat jätteiden monipuolisemman lajittelun yhä useammalle. Ensimmäiset juomapakkausten muutokset on jo aloitettu K-ryhmässä ja sanalliset lajitteluohjeet pakkauksissa puolestaan helpottavat lajittelua kotona.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media04.07.2023 07.15
K-Ruoka-sovellukseen elokuussa käyttöön tuleva Hyvinvointi-palvelu laskee jatkossa asiakkaalle, kuinka hyvin hänen K-ruokakaupoista tekemänsä ostokset vastaavat kansallisia ravitsemussuosituksia. K-ryhmän tieto asiakkaan ostoksista yhdistettynä asiakkaan itse antamiin taustatietoihin luovat pohjan, jonka avulla asiakasta ohjataan kohti terveellisempiä valintoja. Hyvinvointi-palvelu on toteutettu yhteistyössä Lääkärikeskus Aavan ravitsemusterapeutti Reijo Laatikaisen kanssa.
Vastuullisuus, Asiakas, Media30.06.2023 08.33
K-ruokakaupoissa myynnissä olevien Ukraina-rusettien turvin tehtävä auttamistyö Suomeen saapuneiden ukrainalaisten hyväksi on hyvässä vauhdissa. Ukrainalaisille lapsiperheille on jaettu 50 000 euron arvosta ruokalahjakortteja ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton toiminnalla heille tarjotaan mielekästä tekemistä, joka tuo suomalaisia ja ukrainalaisia yhteen. Kesäkuun loppuun asti jatkuvaan keräykseen on osallistuttu keskimääräistä ahkerammin Etelä-Karjalassa.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media20.06.2023 10.30
Globaali rautakauppajärjestö EDRA/GHIN ja yhdeksän alan johtavaa yritystä aloittavat uuden ilmastoyhteistyön ja haastavat mukaan koko toimialan. Tavoitteena on löytää keinoja yhdenmukaistaa päästölaskentaa ja -raportointia sekä vähentää tuotteiden tuotannossa ja käytössä syntyviä ns. Scope 3 -päästöjä.
Vastuullisuus, Media15.06.2023 14.00
Autoilu on nuorille yhä tärkeä sosiaalinen ajanviettotapa, selviää 18–25 -vuotiaiden nuorten ajokäyttäytymistä kartoittaneesta kyselytutkimuksesta. Autoiluseura ja tunnetilat vaikuttavat ajoon monin tavoin. Autokoululiiton mukaan nuorten kuskien tunnetaidot vaativat nykyistä enemmän huomiota.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media13.06.2023 08.15
Onninen vastaa yritysasiakkaidensa toiveisiin ja tarjoaa yritysasiakkailleen uuden logistiikan hiilijalanjälkiraportin, josta saa yksityiskohtaista tietoa Onnisen kotimaan kuljetusten ja kuljetuspakkausten päästöistä.
Vastuullisuus, Media01.06.2023 09.15
Keskoon kuuluvan teknisen tukkukaupan Onnisen ja K-Auton käyttöön tuleva uusi logistiikkakeskus on pinta-alaltaan noin 85 000 neliömetriä, mikä vastaa 12 jalkapallokenttää. Vaiheittain vuosien 2025–2030 aikana valmistuvan logistiikkakeskuksen peruskivi muurattiin 30.5. Hyvinkäällä.
Vastuullisuus, Yritys, Media, Etelä-Suomi31.05.2023 10.24
Alkukesä on yksi kukkamyynnin tärkeimmistä sesongeista ja ruusujen myynti yli kaksinkertaistuu valmistujaisviikolla. Perinteisen tummanpunaisen sijaan valmistujaisruusuissa näkyvät nyt kauden värit, kuten kirkkaan vaaleanpunainen ja keltainen. K-ruokakaupoissa myytiin vuonna 2022 yli 2 miljoonaa Reilun kaupan ruusukimppua.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media30.05.2023 08.00
Moni suomalainen kotitalous ja yritys harkitsee tänäkin kesänä aurinkopaneeleiden asentamista - ja monella on edelleen myös virheellisiä uskomuksia aurinkosähköön liittyen.
Vastuullisuus, Media23.05.2023 09.15