Retail Mediat muuttavat mediakenttää

Retail Mediasta on tullut merkittävä puheenaihe mediamarkkinassa sekä globaalisti että Suomessa, eikä sinänsä ihme, sillä Retail Media tarjoaa monia lisäarvoa tuottavia mediaratkaisuja, joihin perinteiset mediat eivät vastaavalla tavalla kykene. Kiteytetysti Retail Media tarjoaa mainostajille laajimmillaan koko kuluttajan ostopolun kattavia ratkaisuja, mainonnan näyttökerroista viimeisen ostohetken klikkaukseen ja vielä brändien tärkeimmille kohderyhmille kohdennettuina.

Maailmalla toteutettujen tutkimusten mukaan Retail Medialle odotetaan kasvua tälle vuodelle 9,9%, jolloin Retail Media kattaisi 14,4% osuuden koko globaalista mediamarkkinasta. Globaalissa mediamarkkinassa uskotaan, että Retail Media saavuttaa total TV:n mediapanostuksissa vuonna 2028. Täten perinteinen media-allokaatio on kohtaamassa merkittävän muutoksen.

Brändeillä on mahdollisuus luoda vaikuttavampia kokemuksia asiakkaille eri ympäristöissä

Tekipä kuluttaja ostokset vähittäiskaupan kivijalkakaupassa tai digitaalisissa kanavissa, Retail Median ratkaisut tavoittavat kuluttajan ja siten mainonta näyttäytyy kuluttajille osuvampina ja arvokkaampina kokemuksina vähittäiskaupan parissa. Vähittäiskaupan toimijat voivat auttaa brändejä saamaan selkeämmän kuvan siitä, miten mainonta toimii monikanavaisissa kampanjoissa verkossa tai kivijalkamyymälöissä. Retail Median etu onkin siinä, että mainontaa ja mainonnan ratkaisuja voidaan mitata aidosti kauppaan asti – tällöin mainonnan tehokkuus ja ROI:n mittaaminen ovat analysoitavissa.

Kivijalkamyymälöiden digitalisaatio tuottaa merkittävän lisän Retail Median ratkaisuihin, joiden nähdään tarjoavan brändeille paljon samoja etuja kuin mitä tv-mainonta on perinteisesti tarjonnut, sillä erotuksella, että mainonta nähdään vahvasti asiayhteyteen sopivassa ympäristössä, oston hetkellä.

K Retail Mediat kehittyvät ja tuovat brändeille merkittävää lisäarvoa

Kuten globaalilla tasolla Retail Media myös K Retail Media ratkaisut ovat kehittyneet vuosi vuodelta ja jatkavat tällä linjalla tulevinakin vuosina. K Retail Median ratkaisut tavoittavat kuluttajat tänä päivänä ostopolun kaikilla tasoilla, tarjoten näin brändeille hyvin uniikin mahdollisuuden kuluttajien huomion vangitsemiseen; aina mitä tänään syötäisiin mietinnöistä viimeiseen ostoshetkeen saakka.

  • K Retail Median ratkaisujen kautta, voit rakentaa brändillesi tai tuotteellesi tunnettuutta, kasvattaa kokeilua tai suoraan ostoa. Useat eri mediaratkaisumme tukevat sekä brändillisempää että taktisempaa viestiä. Tuloksellisuudesta kertoo myös mediatoimisto Dagmarin kanssa toteuttamamme ROMI-tutkimus, jonka mukaan K Retail Mediat toimii erinomaisesti lyhyen aikavälin lisämyynnin tuottamisessa sekä antaa erinomaiset kustannustehokkaan lisän FMCG mainostajalle konversioon tähtäävään markkinointiviestintään. Tutustu tarkemmin tutkimukseen.

Jos haluat tietää miten K Retail Media voi auttaa saavuttamaan markkinoinnin tavoitteenne ostopäättäjien keskuudessa, ota yhteyttä K Retail median myyntiin!

 

imagenxy9.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Armi Slotte

Myynti- ja kehitysjohtaja

K Retail Media

Takaisin ylös