Mainokset Pirkka- ja K-Ruoka –lehdissä tuottavat tuloksia

K-Media_media_pirkka_600x520.png

Helmikuussa toteutetussa huomioarvotutkimuksessa tutkittiin Pirkka- ja K-Ruoka – lehtien ilmoituksia. Tutkimuksessa selvitettiin ilmoitusten huomaamista, lukemista, mielikuvia ja vaikutuksia ihmisten keskuudessa. Tutkimuksessa kysyttiin myös mainostetun tuotteen/palvelun tunnettuutta sekä ilmoituksen liitettäviä ominaisuuksia tai väittämiä.

Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että lähtökohtaisesti kaikki ilmoitukset saivat yleisellä tasolla hyviä tuloksia. Pääosin ilmoitukset koettiin minulle tarkoitetuksi ja niistä välittyi myönteinen vaikutus. Useat ilmoitukset myös herättivät kiinnostuksen tutustumaan tai jopa ostamaan.

Ripaus ilmoitusten parhaimmista tuloksista

Tutkituista ilmoituksista parhaimman huomioarvon keräsi HK Scanin Leipäbaari – ilmoitus, jonka muisti 71% tutkimukseen vastaajista. Ilmoituksen koettiin vastaajien keskuudessa nostavan tuotteiden osalta tuntemuksina erityisesti herkullisuutta ja houkuttelevuutta.

Lumenen ilmoitus oli tutkimuksen mukaan onnistunut monelta eri näkökulmalta. Erityisesti Lumenen ilmoitus koettiin minulle tarkoitetuksi eli kohderyhmä löysi ilmoituksen erityisen hyvin (vastaajista 86%) sekä ilmoitus ohjasi hyvin tutustumaan (vastaajista 83%) ja ostoon (vastaajista 79%). Muutenkin Lumenen ilmoitus toimi erittäin hyvin tutkimuksen tuloksien valossa, vastaajat kokivat ilmoituksen tuotteiden olevan raikkaita, hyviä ja kotimaisia tuotteita. Mainoksesta myös näki helposti kuka mainostaa ja mainosta pidettiin selkeänä. Ilmoitus antoi myös todella myönteisen mielikuvan mainostajasta.

Pirkka- ja K-Ruoka – lehtien mainontaa tutkitaan säännöllisesti, joten meillä on laaja-alaisesti ymmärrystä millainen mainonta lehdissä toimii ja tavoittaa juuri teidänkin kohderyhmää parhaiten. Jos sinua kiinnostaa ymmärtää mainonnan toimivuudesta enemmän tai saada ilmoituksesi osaksi tutkimusnumeroa, ota yhteyttä ja jutellaan lisää! 

 

Sinua saattaisi kiinnostaa myös:

Ruokailmiöt ihmisten arjessa 2023

K Retail Mediat kasvattaa tehokkaimmin myyntiä

Case: Reseptien ja K-median avulla kuluttajien lautasille

Takaisin ylös