Yhteisön hyväksi

Paikallisuus ja K-kauppiaat ovat K-ryhmän kilpailuetuja. Kauppias tuntee paikallisen yhteisön ja asiakkaidensa tarpeet. Kesko ja K-kaupat on mukana rakentamassa parempaa yhteiskuntaa yhdessä kumppaneiden kanssa.

Kaikissa K-ryhmän ruoka-, rauta- ja maatalouskaupoissa Suomessa toimii K-kauppiasyrittäjä. Suuri osa K-kaupoista on perheyrityksiä, joissa molemmat puolisot työskentelevät K-kauppiaina.

K-kauppiaat rakentavat asiakkaidensa tarpeita vastaavan valikoiman ja palvelun heidän toiveitaan kuunnellen. Ketjun yhteistä valikoimaa täydennetään muun muassa paikallisilta tuottajilta ostettavalla lähiruoalla. K-kauppiaiden suorat ostot Suomen maakunnista vuonna 2015 olivat 610 miljoonaa euroa.

Kauppa ja verkko kohtaamispaikkana

Kauppa tarjoaa erilaisia asiointipalveluja ja toimii usealla paikkakunnalla kohtaamispaikkana. Varsinkin kasvukeskusten ulkopuolella kauppa voi tarjota yleishyödyllisiä palveluita, joiden saatavuus muuten saattaa olla hankalaa. K-ruokakaupat ovat kokeneita postipalvelujen tuottajia ja Postin palvelupisteitä on jo noin 170 K-ruokakaupassa. 

Sosiaalinen media luo uusia mahdollisuuksia olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Kesko ja sen ketjut sekä K-kauppiaat käyvät aktiivista vuoropuhelua asiakkaidemme ja muiden sidosryhmien kanssa sosiaalisessa mediassa.

Tukea lapsille ja nuorille

Lasten ja nuorten tukeminen on Keskon ja K-kauppojen sponsoroinnin pääpainopiste. Keskon sponsorointi kohdistuu kerrallaan muutamiin hankkeisiin, jotka koskettavat suuria kuluttajajoukkoja. Kesko ja sen tytäryhtiöt tukivat erilaisia yhteisöjä ja järjestöjä noin 1,5 miljoonalla eurolla vuoden 2015 aikana.

Lue lisää sponsoroinnista ja lahjoituksista.

Lue lisää Keskon vuosiraportista.

Takaisin ylös