Megatrendit

Kaupan alan toimintaan vaikuttavat useat globaalit megatrendit digitaalisesta murroksesta ilmaston­muutokseen. Tunnistamalla K-ryhmän toimintaan vaikuttavat trendit pystymme ennakoimaan tulevaisuuden haasteita ja mahdollisuuksia tehokkaasti ja vastaamaan niihin entistäkin paremmin.

Globaalit megatrendit

K-ryhmän toimintaan vaikuttavat trendit

Kansainväliset toimijat haastavat paikalliset yritykset

  • Hintakilpailun kiristyminen
  • Globaali tarjonta
  • Ostoskorissa suositaan edullisia tuotteita
  • Kaupan omien merkkien myynti kasvaa
Mitä teemme
  • Keskitymme nykyistä rajallisempaan määrään liiketoimintoja
  • Erotumme kilpailijoista laadulla ja valikoimilla
  • Toimimme entistä tehokkaammin ja laadukkaammin
  • Laajennamme jatkuvasti edullisten ja laadukkaiden omien merkkituotteidemme valikoimaa 

Kuluttajien tieto ja valta kasvanut 

  • Valikoimien, hintojen ja saatavuuden läpinäkyvyys
  • Some-kanavien merkitys: tiedonsaanti, kokemustenvaihto ja vuorovaikutus
  • Tuotteiden alkuperä ja vastuullisuus tärkeitä valintaperusteita
  • Laatu ja ruoan terveellisyys
Mitä teemme
  • Annamme selvät asiakaslupaukset ja toteutamme ne – palvelu, laatu, hinta
  • Markkinointi ja tarjonta muutetaan henkilökohtaiseksi
  • Tarjoamme kattavat tuote-, hinta- ja saatavuustiedot kaikissa kanavissa

Digitaalinen kauppa ja palvelut

  • Asioinnin helppous
  • Palvelujen saatavuus 24/7 paikasta riippumatta
  • Mobiilin rooli merkittävä
  • Kohdennettu, asiakastietoon perustuva markkinointi
Mitä teemme
  • Tarjoamme entistä paremman asiakaskokemuksen hyödyntämällä mobiilipalveluiden, verkkopalveluiden ja digitaalisen markkinoinnin mahdollisuudet
  • Kohdennamme tarjonnan henkilökohtaiseksi
  • K-Plussa-järjestelmä digitalisoidaan

Rakennamme parhaat mobiilipalvelut

Yksilöllinen asiakaskäyttäytyminen 

  • Väestön ikääntyminen
  • Yhden henkilön talouksien määrän kasvu
  • Kaupungistuminen
  • Monikulttuurisuuden lisääntyminen
Mitä teemme
  • Luomme uusia konsepteja ja kauppiasmalleja
  • Otamme huomioon paikalliset olosuhteet kauppojen toiminnassa ja palvelutarjonnassa
  • Panostamme erityisesti lähikauppapalveluiden uudistamiseen
  • Hyödynnämme asiakastietoa aiempaa laajemmin

 Vastuullisuus ja brändit menestymisen edellytyksenä  

  • Hyvä hallinnointitapa
  • Vastuulliset toimintaperiaatteet
  • Ilmastonmuutos ja kiertotalous
  • Hankintaketjujen läpinäkyvyys
  • Avoin dialogi sidosryhmien kanssa
  • Vastuullinen sijoittaminen
Mitä teemme
  • Huolehdimme siitä, että vastuullisuus toteutuu kaikessa toiminnassamme
  • Edistämme uusiutuvan energian käyttöä ja tuotantoa
  • Kehitämme innovatiivisia kiertotalousratkaisuja yhdessä kumppaneiden kanssa
  • Teemme töitä hankintaketjun vastuullisuuden varmentamiseksi
  • Vahvistamme yritysidentiteettiä ja ydinbrändejä
  • Teemme vastuullisuuden näkyväksi kaupoissa ja markkinoinnissa

 

Lue lisää

Kasvuajurit

Takaisin ylös