K-ryhmän Kylä-asiakasyhteisön kokeilu alkoi

K-ryhmä aloitti huhtikuussa asiakasyhteisön kokeilun, jossa testataan uutta tapaa tehdä tutkimuksia asiakkaita osallistamalla. Kylässä asiakkaat pääsevät vaikuttamaan K-ryhmän toiminnan ja palveluiden kehittämiseen.

K-ryhmä aloitti netissä toimivan Kylä-asiakasyhteisön kokeilun. Jäsenten kutsuminen kokeiluun alkoi huhtikuun lopulla. Tavoitteena on aktivoida asiakkaat osallistumaan ketjun tai koko K-ryhmän toiminnan kehittämiseen aiempaa monipuolisemmin. Kylässä asiakkaat voivat muun muassa arvioida tuotteita ja palveluita, osallistua ohjattuihin ryhmäkeskusteluihin, vastata kyselyihin kyselylomakkeella tai kännykällä ottamalla kuvia ja pitää ”päiväkirjoja”.

”Kylä on tulevaisuuden tapa tutkimusten toteuttamiselle. Sen avulla tutkimusten tekoon saadaan ketteryyttä ja vuorovaikutteisuutta sekä voidaan osallistaa asiakkaat mukaan eri tavoilla. Kylä on myös fiilikseltään moderni ja dynaaminen, ennemmin leikkisä ja hauska kuin vakava ja formaali”, sanoo pilottiprojektin vetäjä Saara Luode Päivittäistavaratoimialan Asiakaskokemus- ja laatutiimistä.

Yksittäisten tutkimuksien tuloksia jaetaan mahdollisuuksien mukaan Kylän verkkosivulla. Kokeilun tulosten perusteella päätetään jatkuvan asiakasyhteisön rakentamisesta.

Jäsenten kutsuminen neljän kuukauden mittaiseen pilottiin aloitettiin huhtikuun lopussa lähettämällä asiakkaille sähköpostikutsuja K-Plussa-rekisterin kautta.

Kylään voit tutustua osoitteessa www.k-kyla.fi.

Takaisin ylös