K-Ruoka-mobiilisovellus palkittiin Grand One 2017 -kilpailussa – sovelluksella latauksia jo 540 000

K-Ruoka-mobiilipalvelu on valittu tuottoisammaksi mobiilipalveluksi Grand One 2017 kilpailussa. Tunnustus on hieno paalu matkalla kohti Suomen digipalvelujohtajuutta.

Grand Onen tuomaristo totesi K-Ruoka-mobiilisovelluksesta seuraavaa: Kaikista kilpailijoista paras businesscase. Datan hyödyntämistä toden teolla: nostaa rimaa meille kaikille asiakasdatan valjastamisessa asiakkaan hyödyksi. Myös arjen operatiivisen seurannan logiikka on vakuuttavaa. Asiakas voi tunnistaa oman käyttäytymisensä vaikutukset. Tuloksellisin.

– Aivan huikea saavutus, mutta toisaalta voitto ei tullut yllätyksenä, sillä taustalla on jälleen ollut valtava kehitystyö. Olemme kehittäneet sovellusta määrätietoisesti käyttäjäkokemusten perusteella henkilökohtaisemmaksi ja inspiroivammaksi. Vahva indikaatio onnistumisestamme on myös se, että sovelluksen latausluvut ovat kasvaneet tasaisesti viime vuosien aikana, sanoo päivittäistavarakaupan digitaalisista palveluista vastaava johtaja Mika Kakko.

– Kiitos menestyksestä kuuluu koko Keskon digipalvelutiimille, mutta myös loistavalle kumppanillemme Futuricelle ja heidän tiimilleen, joiden kanssa on ollut aivan mahtavaa painaa duunia, ja joilta olemme myös itse oppineet paljon, jatkaa Kakko.

Grand One on Suomen digialan arvostetuin kilpailu ja K-Ruoka-mobiilisovellus palkittiin myös vuoden 2016 Grand Onessa. Tämän lisäksi sovellus palkittiin vuoden 2016 Blue Arrow kilpailussa. K-Ruoka-mobiilisovelluksen on ladannut jo yli 540 000 asiakasta.

Uusimpina ominaisuuksina K-Ruoka-mobiilisovellukseen ovat tulleet tuotetiedot ja ruoan ostaminen verkkokaupan kautta. Sovellus helpottaa ruokaostosten suunnittelua ja suosittelee reseptejä käyttäjän henkilökohtaisten ostotottumuksien perusteella. Sovellusta voi käyttää yksin tai yhdessä perheen kanssa, esimerkiksi jaettua ostoslistaa voi käyttää samanaikaisesti eri mobiililaitteilla. K-ruokakauppiaille sovellus tarjoaa kanavan viestiä omien asiakkaidensa kanssa. Sovelluksen suunnittelun tärkeimmät arvot ovat arjen helpottaminen, korkea käytettävyys ja personoitu sisältö.

Takaisin ylös