Digitraineet aloittivat K-ryhmässä

K-ryhmän K-digitaltrainee-ohjelmassa aloitti viisi uutta osaavaa ja innokasta traineeta, jotka työskentelevät monipuolisesti erilaisissa digiprojekteissa eri toiminnoissamme kuuden kuukauden ajan. K-digitaltrainee-ohjelman avulla saamme uutta näkemystä ja rohkeaa osaamista digitaalisuuteen suuntautuneilta nuorilta.

Kick offissa Anni Ronkainen(keskellä) herätti keskustelua mm. siitä, miten digitaalinen maailma integroituu fyysiseen maailmaan tai toisinpäin. Traineille selkänojaa antamassa takana traineeohjelmasta vastaava Hanna Laavainen (Kesko HR) vieressään Juha Hotti (Kesko Oyj).

Trainee-ohjelma näköalapaikka K-ryhmän digitaalisuuteen

Ohjelman aikana digitraineet tutustuvat kattavasti Keskon eri toimialoihin ja toimintoihin, hakevat ideoita ja ajatuksia niin K-ryhmän sisältä kuin myös ulkopuolelta, perehtyvät digiprojekteihin ja verkostoituvat. Säännöllisesti pidettävissä ryhmäcoaching-tapaamisissa traineet oppivat haastamaan ja kannustamaan niin itseään kuin muitakin kehittymisen matkalla.

K-digitaltrainee-ohjelman kick offissa perehdyttiin ohjelman sisältöön ja tavoitteisiin, sekä tutustuttiin ohjaajiin, työstettäviin digiprojekteihin ja niiden tavoitteisiin. Traineet olivat vaikuttuneita ohjelman ja projektien monipuolisuudesta, ja siitä, mitä kaikkea K-ryhmässä on juuri nyt meneillään.

Traineiden työtä ja osaamisen kehittämistä ohjaavat Keskon digijohtajat ja henkilökohtaista kehittymistä on tukemassa nimetty mentori. Digitaalisuuden suunnan traineille varmistaa ohjaajien lisäksi K Digital -yksikön johtaja Anni Ronkainen.

Vastuunottoa ja rohkeita päätöksiä

Anni Ronkainen otti uudet traineemme lämpimästi vastaan jakamalla näkemyksiään tulevaisuuden K-ryhmästä. Anni rohkaisi traineita työskentelemään rohkealla, innovatiivisella ja oma-aloitteisella otteella. K-ryhmän tavoitteena on tarjota parhaat kaupan alan digitaaliset palvelut vuonna 2017 ja se vaatii kaikilta K-ryhmäläisiltä vastuunottamista, kykyä haastaa ja rohkeutta tehdä päätöksiä. Kaikkien K-ryhmäläisten tulee sisäistää se, miten voimme tarjota asiakkaillemme parhaan asiakaskokemuksen ja ymmärtää, mitä se tarkoittaa kaikissa kanavissa.

K-digitraineiden ohjaajilla on paljon annettavaa, mutta myös mahdollisuus oppia traineilta. Hyvällä draivilla mukana vasemmalla JP Erkkola (Rakentamisen ja talotekniikan kauppa), Outi Nylund (Kesko Oyj), Eetu Raunio (Autokauppa) ja Juha Hotti (Kesko Oyj). Kuvasta puuttuu Arhi Kivilahti (Päivittästavarakauppa).

K-digitraltainee-ohjelma on osa Suomen Mentoreiden hanketta, jonka kautta kannamme vastuun vastavalmistuneiden korkeakoulutettujen nuorten työllistämisestä. Monivaiheinen rekrytointiprosessi toteutettiin yhdessä Psyconin kanssa. Hakijoita oli noin 300, joista videohakemusten perusteella valittiin soveltuvimmat ryhmähaastatteluihin ja arviointivaiheeseen. Haimme digitraineita, joilta löytyi joustavuutta, oma-aloittelisuutta, yhteistyötaitoja, innovatiivisuutta, rohkeutta, sekä digitaalista osaamista ja innostusta. Tätä myös saimme.

K-digitaltraineet esittäytyvät: Mikä sai sinut kiinnostumaan K-ryhmän K-digitaltrainee-ohjelmasta?

K-digitaltraineet vasemmalta Hanna-Reetta Luukkainen, Joonas Kantoluoto, keskellä K Digital –yksikön johtaja Anni Ronkainen, Niina Tuikka, Katri Kenola ja Hilla Karamäki.

Hilla Karamäki innostui K-digitaltrainee-ohjelmasta K-ryhmän kunnianhimoisen "Parhaat kaupan alan digitaaliset palvelut" -digilupauksen kautta: "Markkinoinnin opiskelijana K-ryhmä on mielenkiintoinen toimija Suomessa, sillä se on yksi harvoista suurista suomalaisista B2C markkinoijista, jonka asiakkaina jokainen suomalainen on ollut. Kaupan alan digitalisointi on mielenkiintoinen aihe, sillä täällä voi tehdä hyvin paljon muutakin kuin vain verkkokauppaa ja samalla vaikuttaa ihmisten päivittäiseen elämään."

Katri Kenola löysi trainee-ohjelman suosikkisomestaan Instagramista: "Kun netistä luin työpaikkailmoitusta tarkemmin, kiinnostuin ohjelmasta, sillä siinä voisin yhdistää ammatillisen innostukseni markkinointiin ja digitaalisuuteen sekä henkilökohtaisen intohimoni ruokaan. Ilmoituksesta kävi myös ilmi, että siinä etsittiin innovatiivisia, haasteista pitäviä diginatiiveja, mikä kuvastaa minua hyvin. Kesko työnantajana kuulosti myös todella hyvältä vaihtoehdolta."

Niina Tuikka suunnitteli K-traineeksi hakua jo ennen kuin kuulin Digital Trainee –ohjelmasta: "Kesko on mielestäni houkutteleva työnantaja ja ohjelman sisältö vaikutti melkein liian hyvältä ollakseen totta - ja siltä se vaikuttaa vieläkin!"

Joonas Kantoluodolle syy traineeksi hakuun oli yksiselitteinen: "Digitraineeksi hain, koska ohjelma oli parasta digitaivaan alla."

Hanna-Reetta Luukkaista ajoi K-digitaltrainee-hakuun kiinnostus kuluttajien ostokäyttäytymisestä kaupan alalla: "Hain K-digitaltraineeksi, koska olen kiinnostunut Varsinkin päivittäistavarakaupassa asiakkaiden arkea voidaan ymmärtää paremmin, ja erinäisten digitaalisten palveluiden avulla kauppa voi palvella asiakkaitaan uniikilla tavalla."

Traineiden matkaa pääsee seuraamaan K-ryhmän some-kanavissa. Lue lisää K-trainee-ohjelmasta.

Takaisin ylös