Johan Friman nimitetty Keskon autokaupan toimialajohtajaksi ja konsernijohtoryhmän jäseneksi

KESKO OYJ PÖRSSITIEDOTE 21.09.2016 KLO 09.00 1(1)

Kauppatieteiden maisteri Johan Friman, 51, on nimitetty Keskon autokaupasta vastaavaksi johtajaksi ja VV-Auto Group Oy:n toimitusjohtajaksi. Hänestä tulee myös Keskon konsernijohtoryhmän jäsen.

Johan Frimanilla on pitkä ura autoalalla. Hän on toiminut vuodesta 2006 lähtien maailman suurimman yritysautojen hallinnointi- ja rahoitusyhtiö LeasePlanin Saksan toimitusjohtajana. Tätä ennen hän oli lähes 10 vuoden ajan LeasePlanin Suomen toimitusjohtaja. Ennen siirtymistään LeasePlanille Johan Friman toimi muun muassa Inchcape Motors Finland Oy:n sekä Bilia Oy Ab:n johtotehtävissä.

"Olen erittäin iloinen saadessamme Johan Frimanin kaltaisen kansainvälisen yritysjohtajan mukaan joukkueeseemme. Hänellä on vahva osaaminen liiketoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä monikansallisessa toimintaympäristössä ja hän tuo merkittävää lisäarvoa koko K-ryhmälle kansainväliseen kasvuun. Asiakkaiden tarpeet autokaupassa ovat voimakkaassa muutoksessa ja Johan Frimanin tausta ja kokemus antavat erinomaiset mahdollisuudet kehittää K-ryhmän autotoimialaa vastaamaan kuluttajatrendien muutokseen", Keskon pääjohtaja Mikko Helander korostaa.

Johan Friman aloittaa uudessa tehtävässään 1.1.2017. Keskon autokaupan nykyinen toimialajohtaja Pekka Lahti siirtyy toimisopimuksensa mukaiselle eläkkeelle 1.4.2017 alkaen.

Lisätietoja antaa Lauri Peltola, johtaja, 010 532 2400.

Kesko Oyj

www.kesko.fi