Intersport panostaa vahvasti hiihtourheiluun ja ryhtyy maastohiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppaniksi

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 10.6.2015 KLO 14.00 1(1)

Intersport Finland Oy ja Suomen Hiihtoliitto ovat solmineet monivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka myötä Intersportista tulee maastohiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppani. Suomen johtavan urheilukaupan ketjun ja kohti MM-kotikisoja etenevän hiihtomaajoukkueen yhteistyö tarjoaa molemmille osapuolille houkuttelevia elementtejä.

"Kansainvälisellä Intersportilla on ollut vuosikymmenien hyvä ja näkyvä yhteistyö hiihdon arvokilpailujen kanssa. Nyt laajennamme yhteistyötä Suomen maastohiihtomaajoukkueeseen, joka valmistautuu kovaa vauhtia kohti vuoden 2017 Lahden MM-kilpailuja. Maajoukkue on kovassa nosteessa ja tulevat kotikisat lisäävät entisestään hiihtourheilun mielenkiintoa ja samalla harrastajamäärät kasvavat. Haluamme myös jakaa maajoukkueen valmennuksen ja huollon huippuosaamista asiakkaillemme muun muassa www.intersport.fi hiihdon lajiohjelmien kautta", sanoo Intersportin markkinointipäällikkö Arto Rasi.

Sopimus ulottuu vuoden 2019 kevääseen asti, joten se kattaa Lahden MM-hiihdot, olympiavuoden sekä Seefeldin MM-hiihdot. Kumppanuus avaa paljon mahdollisuuksia molemmille osapuolille.

"Intersport on ensimmäinen pääyhteistyökumppanimme, joka on myös Lahden MM-kisojen kansainvälinen kumppani. Tällainen kumppanuus avaa hienoja mahdollisuuksia rakentaa tarinaa kohti Lahden kotikisoja. Uskon myös, että Intersport urheilun vahvana osaajana tuo omissa kanavissaan maastohiihtomaajoukkueellemme merkittävästi lisää näkyvyyttä", Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala sanoo.

"Intersport-ketjussa panostamme vahvasti laatuun niin valikoimissa kuin palvelussa. Maajoukkueyhteistyön kautta vahvistamme kaupan henkilökunnan asiantuntemusta ja osaamista", jatkaa Intersportin markkinointipäällikkö Arto Rasi.

Maastohiihto on Intersportille kaupallisesti talven tärkein ja suurin tuoteryhmä.  Suomessa myydään vuosittain noin 200 000 paria maastohiihtosuksia ja hiihtokenkiä.

Intersport International (IIC) on kansallisista yhtiöistä muodostuva kansainvälinen urheilukaupan markkinointiketju. Intersport-kauppoja on yli 5 500 yhteensä 46 maassa. Kesko-konserniin kuuluva Intersport Finland Oy on yhtiön osakas ja omistaa Intersport- ja Budget Sport -lisenssit maassamme. Suomessa on 62 Intersport -kauppaa ja intersport.fi-verkkokauppa. Intersport Finland Oy on Suomen urheilukaupan markkinajohtaja.

Intersport - www.intersport.fi

Kuvia ladattavissa aineistopankistamme: http://aineistopankki.kesko.fi